fredag 26 juni 2009

Besök och träning!



Idag har vi (främst grabbarna grus) haft besök av Christina. Hon har länge pratat om att komma ut och hälsa på oss så idag gjorde hon slag i saken, trevligt! Det blev mycket mys med boysen, som givetvis kopplade på sin charmigaste look, och fika! Christina hade köpt två presenter till dem också som uppskattades mycket, tack!

På eftermiddagen kom allas vår favorituppfödare Lotta;o) på besök med Dessan. Då blev det ju givetvis lite träning. Dessan och Lotta är verkligen kanonduktiga, Dessan har en mycket fin kontakt med sin förare även då hon utsätts för div.störningar. Jag har t.ex. hoppat runt på något konstigt grodliknande sätt runt henne när hon låg plats, hon brydde sig inte speciellt mycket utan tittade mest på mig som om jag vore dum i huvudet. Agda och jag körde även fria följet bredvid Dessan och Lotta samtidigt som de övade linförighet, även här kopplade D bort oss. Duktig tjeja!


Agda och jag latjade lite när vi tränade apportering, vad säger ni om denna ingång? :OD


Min lilla fisråtta! Hon är verkligen speciell denna dam, hon krusar inte på någon utan gör precis som hon själv känner för! Ena stunden är det skitkul att hämta den där j**la apporten och andra så är det pest och pina......vad göra? vad göra?.....hm.....


Har fått PM:et för Alfta idag, 5 Canar och Agda är sist ut. Ja, ja....vi får la se hur det går, kunde ju va kul om vi lyckades ta det sista certet så championatet är i hamn sen. Tiden får utvisa.

Hur som...kvällen avslutades med grillning. Mor och far, bror och Hilda kom ut till oss och åt. Mums fillibabba! Efterrätten bestod av kladdkaka, grädde och JORDGUBBAR! MUMS!
I morgon vankas det marknad....

7 kommentarer:

Hanna sa...

Vad kul att du börjar blogga lite nu :) Jag önskar jag hade en lösning på vad du ska göra med damen på lydnadsplanen.. Men du får inte ge upp :) Ses snart hoppas jag!! Kramar

Lotta sa...

Precis hemkommen från jobbet och är på väg till marknaden oxå men kommer inom på hemvägen. Det är ju träningsdags igen!;) Har funderat på Baggan & apporteringen och har kommit på en sak vi måste testa. Din nya ingångsposition är ju annars förträffligt fin!;0) Kram på er!

Anonym sa...

Hej! kul att du bloggar igen! Ska test den ingången jag med;) Jes med Wotan

Ingrid S sa...

Hej där!
Ang. apporteringen.
Jag har ett knep som jag praktiserat på många olika hundar och raser som fungerar mycket bra.
När hunden håller app. i munnen sätter man en godbit upp i gommen SAMTIDIGT som den håller app.
Då fixerar hunden sig på godbiten och håller fast.
Man börjar med en sekund och utökar tiden innan man sätter in godbiten.
På detta sättet blir app. roligare och man får även bort ev. tugg.
Hoppas att du förstår vad jag menar och lycka till!
Har du min mailadress?

Kramar
Ingrid S

Karol sa...

Du som började så bra, jag vill att du fortsätter - skapa lite tid och blogga på nu!Kram!!

Karol sa...

Sluta jogga börja blogga!!!

Bettan sa...

Dax att Uppdatera lite, nu när jag äntligen hittat er! ;)kram från Bettan i S-hamn.